Zaangażowanie pracowników i kadry, to „Święty Graal” zarządzania. Każdy go szuka, każdy za nim tęskni, nikomu nie udało się go odnaleźć.
Teoria jest prosta – zaangażowanie jest funkcją jasności i przekonania. Jeśli ktoś w pełni rozumie co chce robić – jest zaangażowany. Problem tkwi w „co” i „chce” –pełnej jasności uzasadnienia co należy robić oraz wewnętrzne przekonanie, że to jest dobre. Problem polega na tym, że powody są zaangażowania są indywidualne  i różnią ludzi jak odciski palców.

Podobnie jest ze współpracą. Wbrew koncepcji społecznej natury człowieka, współpraca nie jest jego ustawieniem domyślnym. Wymaga przełamania naturalnego egoizmu, opanowania obawy przed innymi oraz otwartości na odmienne przekonania.

Warunkiem efektywnej współpracy i zaangażowania jest atmosfera zaufania. Zbudowanie wiary w dobre intencje drugiej strony i świadome otwarcie się, a przez to uczynienie się zależnym od innych.

Czy w rzeczywistości istnieją zaangażowane zespoły? Właściwa odpowiedź brzmi: „bywają”. Zarówno zaangażowanie, jak i współpraca mają charakter dynamiczny, non stop fluktuują. Ich inicjowania, podtrzymywania i umacnianie wymagają codziennych wysiłków szefów i samych zainteresowanych.

Proponowane przez nas projekty rozwojowe koncentrują się na trzech  narzędziach:

  • budowaniu otoczenia instytucjonalnego i kultury wzmacniającej motywację.
  • budowaniu przekonań o korzyściach płynących z różnic między ludźmi i  umiejętności wykorzystania współpracy dla łatwiejszego osiągania celów (też indywidualnych).
  • budowaniu klimatu zaufania i kultury wspierającej otwartość.

Przykładowe projekty:

  • Efektywny zespół – budowanie na różnicach – warsztat rozwojowy dla działających zespołów
  • Zarządzanie współpracą – współpraca w zarządzaniu – warsztat dla kadry
  • Zarządzanie zespołami rozproszonymi
  • Budowanie mostów – warsztat integracyjno-motywacyjny dla pracowników wykonawczych
  • Team building – warsztaty oparte na grach i zabawach edukacyjnych
  • Rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Badania zaangażowania pracowników
  • Badania satysfakcji pracowników
  • Badania poziomu zaufania i współpracy w firmie
  • Badania potrzeb i oczekiwań pracowników
  • Abecadło zaufania – warsztaty dla kadry
  • Warsztat zaangażowania – warsztaty projektujące dla kadry
  • Motywacja 3.0 – nowoczesna koncepcja motywacji