Komunikacja i kompetencje osobiste
Podstawowe narzędzia efektywności
Umiejętność jasnej, atrakcyjnej i efektywnej komunikacji to kluczowa kompetencja społeczna. To podstawowy instrument zarządzania, wpływu i współpracy. Jest to zarazem podstawa relacji międzyludzkich ich główna przeszkoda. Sprawna komunikacja w firmie jest jak krwioobieg u człowieka – zasila wszystkie komórki lub powoduje ich dysfunkcje.
Rozwijamy zdolności komunikacyjne zarówno kadry jak i pracowników budując w nich świadomość, że jakość komunikacji mierzy się nie przy ustach mówiącego lecz przy uchu słuchacza. W każdym świadomym kontakcie z drugim człowiekiem ważne jest co on z tego kontaktu zrozumiał, a nie jakie były nasze intencje. Ta podstawowa bariera wymaga ćwiczenia się w pokorze, krytycyzmie i otwartości na innych.
Oczywiście sens czy interpretacja przekazu w ogromnej mierze zależy od tego, kto mówi. Osobiste cechy nadawcy często stają się częścią przekazu.
Kompetencje osobiste to indywidualne cechy zwiększające efektywność i wiarygodność każdego pracownika. Podnoszenie ich służy zarówno jakości przywództwa, jak i efektywności i wiarygodności każdego pracownika zarówno relacjach ze współpracownikami i klientami.
Pomagamy kształtować potencjał i efektywność osobistą zarówno kadry i pracowników.
Przykładowe projekty:
- „Od mojego TU do czyjegoś TAM” – komunikacja bez barier – warsztaty rozwojowe
- Zarzadzanie komunikacją – komunikacja w zarzadzaniu – warsztaty dla kadry
- Komunikacja w sytuacjach kryzysowych – warsztaty i wypracowanie standardów
- Negocjacyjne podejście do rozwiązywania różnic i sporów
- Od wydawania poleceń do oceny – główne rozmowy menedżera
- Komunikacja perswazyjna – wywieranie wpływy na innych ludzi
- Audyt komunikacyjny w firmie – badania
- Budowanie systemu komunikacji w firmie – projekt doradczy
- Mistrzowskie prezentacje – od pomysłu po oklaski – warsztat kreatywny
- Sztuka zarządzania sobą – wiara we własne siły – proaktywność – automotywacja
- Budowanie osobistej efektywności – planowanie – zarządzanie czasem – otwartość na zmiany
- Warsztat asertywności
- Zarządzanie stresem i panowanie nad emocjami
- Budowanie własnego wizerunku
