Umiejętność jasnej, atrakcyjnej i efektywnej komunikacji  to kluczowa kompetencja społeczna. To podstawowy instrument zarządzania, wpływu i współpracy. Jest to zarazem podstawa relacji międzyludzkich ich główna przeszkoda. Sprawna komunikacja w firmie jest jak krwioobieg u człowieka – zasila wszystkie komórki lub powoduje ich dysfunkcje.

Rozwijamy zdolności komunikacyjne zarówno kadry jak i pracowników budując w nich świadomość, że jakość komunikacji mierzy się nie przy ustach mówiącego lecz przy uchu słuchacza. W każdym świadomym kontakcie z drugim człowiekiem ważne jest co on z tego kontaktu zrozumiał, a nie jakie były nasze intencje. Ta podstawowa bariera wymaga ćwiczenia się w pokorze, krytycyzmie i otwartości na innych.

Oczywiście  sens czy interpretacja  przekazu w ogromnej mierze zależy od tego, kto mówi. Osobiste cechy nadawcy często stają się częścią przekazu.
Kompetencje osobiste to indywidualne cechy zwiększające efektywność i wiarygodność każdego pracownika.  Podnoszenie ich służy zarówno  jakości przywództwa, jak i efektywności i  wiarygodności każdego pracownika zarówno  relacjach ze współpracownikami i klientami.

Pomagamy kształtować potencjał i efektywność osobistą zarówno kadry i pracowników.

Przykładowe projekty:

  • „Od mojego TU do czyjegoś TAM” – komunikacja bez barier – warsztaty rozwojowe
  • Zarzadzanie komunikacją – komunikacja w zarzadzaniu – warsztaty dla kadry
  • Komunikacja w sytuacjach kryzysowych – warsztaty i wypracowanie standardów
  • Negocjacyjne podejście do rozwiązywania różnic i sporów
  • Od wydawania poleceń do oceny – główne rozmowy menedżera
  • Komunikacja perswazyjna – wywieranie wpływy na innych ludzi
  • Audyt komunikacyjny w firmie – badania
  • Budowanie systemu komunikacji w firmie – projekt doradczy
  • Mistrzowskie prezentacje – od pomysłu po oklaski – warsztat kreatywny
  • Sztuka zarządzania sobą – wiara we własne siły – proaktywność – automotywacja
  • Budowanie osobistej efektywności – planowanie – zarządzanie czasem – otwartość na zmiany
  • Warsztat asertywności
  • Zarządzanie stresem i panowanie nad emocjami
  • Budowanie własnego wizerunku