O firmie
Cogitum Consulting jest firmą doradczą i szkoleniową oferującą swoim klientom programy rozwoju ludzi i organizacji. Realizujemy projekty w zakresie budowania wewnętrznego potencjału firmy i jej orientacji na potrzeby rynku.

Jesteśmy firmą z doświadczeniem od 1992 r. Przez przeszło 20 lat działaliśmy jako Biuro Badań i Analiz Społecznych. W początkowym okresie działalność firmy koncentrowała się na badaniach rynkowych prowadzonych głownie dla mediów i firm z branży energetycznej. Rośliśmy i zmienialiśmy się wraz z rozwojem potrzeb naszych klientów. Ich oczekiwania i problemy, przed jakimi stawali, powodowały stopniowe rozbudowywanie działalności firmy w obszarach doradztwa strategicznego i operacyjnego oraz szkoleń, które obecnie stanowią główny nurt naszej aktywności. To jednak, co wynieśliśmy z działalności badawczej – koncentracja na poznaniu faktów, analizie i rzetelnej diagnozie – w dużej mierze kształtuje nasze podejście do rozwiązywania problemów organizacji.
Realizowane przez nas projekty obejmują obszary z zakresów zarządzania strategicznego, zarządzania operacyjnego, zarządzania potencjałem ludzkim, marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i komunikacji. Wspólnym mianownikiem łączącym nasze projekty jest koncentracja na „pierwiastku ludzkim”. To ludzie są ostatecznym odbiorcą oferty firmy, to ludzie ją wytwarzają i dostarczają i to ludzie tym procesem zarządzają.
Realizowane przez nas projekty plasują się na skrzyżowaniu obszarów zarządzania i marketingu (w tym wewnętrznego). Za istotę działalności biznesowej uważamy strategiczne i zorganizowane wywieranie wpływu na ludzi – obejmuje to zarówno klientów i otoczenie rynkowe, jak i pracowników oraz kadrę firmy. Na każdym etapie działań biznesowych są ludzie, których trzeba przekonać i zjednać dla proponowanych pomysłów i rozwiązań. To właśnie nazywamy „ludzkim wymiarem biznesu”. Siłą rzeczy różne aspekty szeroko pojętej komunikacji zajmują w naszych projektach poczesne miejsce.
To, co nas wyróżnia to dążenie do łączenia różnych aspektów i poziomów zarządzania w ramach jednego projektu. Działając na zasadzie firmy eksperckiej budujemy zespoły konsultantów z różnych dziedzin pracujących razem.
Nasze podejście do wspierania potrzeb klientów charakteryzuje się elastycznością i komplementarnością metod. Łączymy na przykład wiedzę z zarządzania personelem z elementami psychologii przywództwa, a to wszystko umieszczamy w kontekście strategii firmy, relacji z klientami lub sprzedaży. Często również tworzymy projekty mieszane, łączące doradztwo ze szkoleniami, analizami i badaniami.
Projekty, z których jesteśmy dumni
Szkoleniowe
- Stworzenie i prowadzenie przez wiele lat projektu „Przyjazna firma” i przeprowadzenie kilkuset warsztatów z zakresu CRM
- Prowadzenie autorskich projektów z zakresu przywództwa i wywierania motywującego wpływu na ludzi, projekty Akadami Kompetencji Menadżerskich
- Stworzenie i prowadzenie projektu „Efektywność 3.0” opartego na nowoczesnych założeniach psychologii i ekonomii behawioralnej
- „Od pracownika do lidera – Zaangażowanie w praktyce” – projekty poświęcone metodom budowania zaangażowania i partycypacji pracowników.
- Prowadzenie autorskiego projektu „Budowanie mostów” poświęconego budowaniu współpracy w firmie na każdym poziomie zarządzania
- Projekty – „Zarządzanie zmianą – zmiana zarządzania” – wspierające skuteczne wprowadzanie zmian w firmach
- Projekt „Komunikacja bez barier” – rozwijanie komunikacji w organizacjach
- Projekt „Mistrzowskie prezentacje” – koncentrujący się na przygotowaniu atrakcyjnego przekazu i praktyce prezentacji
Doradcze
- Wdrażanie projektów CRM – od badań klientów przez budowanie standardów i procesów, po przygotowanie personelu i audyty jakości
- Budowanie strategii rozwoju dla firm z branży energetycznej
- Rozwijanie pierwszych strategii wdrażania organizacji strategii sprzedaży dla klientów kluczowych (PGE, ENION)
- Projekty strategii marketingowych i budowania wizerunku
Projektowanie procesów i organizacji wydziałów marketingu, komunikacji społecznej, CRM - Projekty rozwijania współpracy pomiędzy działami w różnych przedsiębiorstwach
- Budowanie systemów ocen pracowniczych
- Wdrażanie projektów MBO – zaradzania przez cele
Badawcze
- Założenie jednej z pierwszych w Polsce prywatnych firm badawczych i systematyczna analiza recepcji programów TVP Lublin
- Prowadzenie badań wewnętrznych dotyczących potrzeb i oczekiwań pracowniczych
Jedne z pierwszych w polskiej energetyce badania potrzeb i oczekiwań klientów - Prowadzenie badań zaangażowania i satysfakcji pracowników