Zarządzanie i przywództwo
Orientacja na ludzi i zadania
Badania i doświadczenia menedżerów mówią, że główną przyczyną nieosiągania przez pracowników zadowalających rezultatów jest to, że nie wiedzą co mają robić. Mowa tutaj nie o kompetencjach i przygotowaniu kierownictwa, lecz o uzasadnionych lub nie przekonaniach pracowników. Przy czym nieważne czy ta „niewiedza” wynika z niezrozumienia przekazu, sprzeczności oczekiwań kadry, konfliktu z indywidualnymi interesami czy zwykłym lenistwem.
Jeśli zarządzanie to „osiąganie celów za pośrednictwem innych ludzi”, to doskonalenie zarządzania oznacza podniesienie kompetencji w zakresie budowania i przekazywania celów oraz umiejętności wywierania zamierzonego i skutecznego wpływu na pracowników.
Zarządzanie można rozumieć jako umiejętność zaprojektowania i takiego rozdzielenia „puzzli”, aby podwładni ułożyli je w oczekiwaną całość. Przywództwo to umiejętność doprowadzenie do tego, że to układanie „puzzli” realizowanie jest z przekonaniem i chęcią.
Przykładowe projekty:
- Efektywny menedżer – jak planować, delegować i mieć czas na wspieranie pracowników – warsztaty szkoleniowe
- Od zarządzania do przywództwa – jak rozwijać kompetencje przywódcze na różnych poziomach zarządzania
- Laboratorium charyzmy – warsztaty wywierania przywódczego wpływu na podwładnych
- Lider zmian – rozwój kompetencji lidera
- Zarządzanie przez cele- budowanie efektywnego systemu – projekty doradcze ( i szkoleniowe)
- Budowanie systemów ocen służących rozwojowi zaangażowania
- Prowadzenie rozmów rozwojowych i i korygujących
- Coachingowy styl zarządzania
- Zarządzanie zmianą – zmiana zarządzania – warsztaty
- Budowanie skutecznej strategii zmiany – projekt doradczy
- Badania potencjału przywódczego kadry
