Badania i doświadczenia menedżerów mówią, że główną przyczyną nieosiągania przez pracowników zadowalających rezultatów jest to, że nie wiedzą co mają robić. Mowa tutaj nie o kompetencjach i przygotowaniu kierownictwa, lecz o uzasadnionych lub nie przekonaniach pracowników. Przy czym nieważne czy ta „niewiedza” wynika z niezrozumienia przekazu, sprzeczności oczekiwań kadry, konfliktu z indywidualnymi interesami czy zwykłym lenistwem.

Jeśli zarządzanie to „osiąganie celów za pośrednictwem innych ludzi”, to doskonalenie zarządzania oznacza podniesienie kompetencji w zakresie budowania i przekazywania celów oraz umiejętności wywierania zamierzonego i skutecznego wpływu na pracowników.

Zarządzanie można rozumieć jako umiejętność zaprojektowania i takiego rozdzielenia „puzzli”, aby podwładni ułożyli je w oczekiwaną całość. Przywództwo to umiejętność doprowadzenie do tego, że to układanie „puzzli” realizowanie jest z przekonaniem i chęcią.

Przykładowe projekty:

  • Efektywny menedżer – jak planować, delegować i mieć czas na wspieranie pracowników – warsztaty szkoleniowe
  • Od zarządzania do przywództwa – jak rozwijać kompetencje przywódcze na różnych poziomach zarządzania
  • Laboratorium charyzmy  – warsztaty wywierania przywódczego  wpływu na podwładnych
  • Lider zmian – rozwój kompetencji lidera
  • Zarządzanie przez cele- budowanie efektywnego systemu – projekty doradcze ( i szkoleniowe)
  • Budowanie systemów ocen służących rozwojowi zaangażowania
  • Prowadzenie rozmów rozwojowych i i korygujących
  • Coachingowy styl zarządzania
  • Zarządzanie zmianą – zmiana zarządzania – warsztaty
  • Budowanie skutecznej strategii zmiany – projekt doradczy
  • Badania potencjału przywódczego kadry